Te hiszel a llekvndorlsban?
//ufoesparacikkek.gportal.hu/ 2009.02.20. 19:10
A vilgon meglelhet minden vallsban azt tantjk, hogy mi lelki lnyek vagyunk, Isten teremtmnyei, akik az anyagi teremtssel kapcsolatba kerlve fizikai testet kaptunk. Ezek a klnfle anyagi testek gy viszonyulnak a llekhez, amiknt a ruhzat viszonyul annak viseljhez. Sajt magunk eltt is nyilvnval, minden kls bizonygats nlkl is, hogy a klnfle ruhzatok, melyeket az alkalomnak megfelelen viselnk, csupn csak eszkzk a mindennapi letnkben. Hasznljuk, viseljk ket, de csak addig, amg el nem hasznldnak, vagy brmilyen ms okbl kifolylag alkalmatlann nem vlnak a funkcijuk betltsre. Soha egy pillanatra sem azonostjuk a ruhzatunkat a testnkkel. Olyannyira sem, hogy kpesek vagyunk arra, hogy napjban, akr tbbszr is, kicserljk. Ms a ruhnk a munkban, ms otthon s ms a viseletnk, ha szrakozni megynk. Szmunkra ezek a dolgok csupn eszkzk. Nem azonostjuk vele nmagunkat. Azrt is beszlnk tulajdonosi viszonylatban: az n cipm, az n ingem, az n kabtom s az n kalapom. Nyelvszetileg is automatikusan, mint a tulajdonunkrl beszlnk.
De miknt kapcsoldik ez a pldzat a llek s az anyagi test klnbzsghez? Ha a vilg vallsi tantsait figyeljk meg e tmban, mindenhol az elbb emltett test s ruhzat pldval szemlltetik a llek s a test kztti klnbsget. Azt tantjk, hogy elszr is azt kell megrteni, hogy amikor a llekvndorlsrl beszlnk, az azt jelenti, hogy a szemlyisg, az egyni tudat az egyik letformbl egy msikba megy t. Ez e szemlyisg s egyni tudat maga a llek. Teht elszr is fel kell tenni a krdst: " Ki az, aki az egyik ltformbl tkerl egy msikba? " Nyilvnval, hogy a test vndorlsrl nem beszlhetnk, hiszen az megsemmisl. Ez, pedig azt felttelezi, hogy van valami, ami a test halla utn is megmarad, ami tovbbra is ltezik. Ez nem ms, mint az az leter, ami ez idig mozgatta s mkdtette a fizikai testet. Az leter maga a llek, a tudatos llek.
Ennek a tudatos lleknek a hatsra vlik lv az amgy holt anyag. A tudatos llek jelenltnek ksznhet a test aktivitsa. Hiszen mi a klnbsg egy l s egy holttest kztt? Az, hogy mihelyt a llek valamilyen okbl addan elhagyja a testet, az nem kpes tovbbi cselekvsre annak ellenre sem, hogy minden olyan anyagi alkotelem jelen van, ami elzleg megvolt az lben is. Mgis valami hinyzik? s ezt a valamit nevezik leternek, vagy lleknek.
A llek egyik alapvet tulajdonsga, hogy szemlyes s nll egynisg a tudata. Minden llny klnll szemlyisg. s tulajdonkppen az emberi kapcsolatokban ezt az nll s fggetlen szemlyt szeretjk s tiszteljk. Br a materialista letszemllet j alaposan belenevelte a testisg tudatt az emberekbe, mgis mindenki a testtl fggetlen szemlyhez vonzdik. Hiszen pldul a hall pillanataiban is gy knyrgnek szeretteikhez: "Krlek, ne menj el! Ne hagyj itt bennnket! Krlek, maradj mg velnk!" Mi rtelme lenne az ilyen vgyainknak, ha legbelsnkben nem lennnk biztosak abban, hogy az eltvozni kszl szerettnk fggetlen a testtl. Hiszen a test sszes alkot eleme jelen van a hall bekvetkezte utn is. Ki az, aki elmegy? Ki az, aki itt hagy minket? Ki az, akinek a maradst hajtjuk?
A llek szmra az anyagi test olyan, mint az elbb emltett ruhzat az emberi testen. Hasznlja, de nem azonos vele. Itt is megtapasztalhatjuk a nyelvszeti klnbsget, hiszen mindenki gy beszl e testrszeirl, mint a birtokos a tulajdonrl. Az ember is azt mondja: ez az n lbam, ez az n kezem s ez az n testem. A tulajdonaknt definilja, ugyangy, mint a ruha esetben. Senki nem mondja azt: n lb, n kz s n test. A sajt egyni tudatossgt fggetlenti magt a hasznlatban lv anyagi testtl. Ezt a fggetlentst a materialista tudomny is altmasztja, hiszen mr nagyon sok kutatsi eljrs bizonytja azt a tnyt, hogy az emberi test alkot elemei ltalban egy 7-12 ves peridusos idben teljesen kicserldnek. Egy hetven ves emberi test alkot elemei mr htszer cserldtek teljes t, gy, ha alaposan belegondolunk, akkor a llekvndorls tnye mg egy emberltre is igaz, hiszen a testi alkot elemek cserje ugyan megtrtnt, de a mi sajt egynisgnk, a sajt szemlyisgnk, az mindig ugyanaz maradt. Mi azok a szemlyek voltunk gyermekkorunkban is, akik voltunk a serdlkorban is, s akik vagyunk s lesznk az regkorban. Tudsunk, ismeretnk s lettapasztalataink vltoznak s gyarapodnak az letkor nvekedsvel, de az letagadhatatlan tny, hogy csak ezek vltoznak, a mi sajt szemlyisgnk mindig ugyan az marad. Senki nem mondhatja azt magrl, hogy egy msik valakiv vltozott. Az egynisge rk, br negatv s pozitv irny vltozsok mindig soron kvethetk a fejldse folyamn.
Ez eddigieket figyelembe vve semmi meglep nincs azon, hogy a test hallval nem sznik meg az letervel telitett llek, ezrt is mondhatjuk azt, hogy a llekvndorls tudomnya az nem ms, mint hogy megrtjk azt, hogy egy elhasznldott ruht kicserlnk egy msikra az ignyeinknek s vgyainknak megfelelen. Ez egy termszetes folyamat, ami azt jelenti, hogy az ugy nevezet hall az nem ms, mint valami jnak a kezdete. Ami teremtdik az idvel el is, mlik. Ezt mindenki elfogadja. Ez vonatkozik a testre is, de mi rtelme lenne bnkdni emiatt, ha tisztban vagyunk azzal, hogy ezzel a mi letnk nem r vget, csupn egy msik test felvtelre kaptunk lehetsget. Hiszen senki sem bnkdik, ha a munka utn a szennyes ruhkat egy tisztra, mondjuk egy otthoni szabadid ruhra, cserli fel. Hiszen amint a llek llandan vndorol ebben a testben a gyermekkortl a serdlkoron t az regkorig, a hall utn is egy msik testbe kltzik. Nem szabadna, hogy az effle vltozs megzavarjon minket. Ahogyan az ember leveti elnytt ruhit s jakat lt magra, gy adja fel a llek is az reg s hasznavehetetlen testeket, hogy jakat fogadjon el helykbe. Addig lehetetlen megrteni a llekvndorlst, amg nem tudunk klnbsget tenni a llek s a test kztt. Amg meg nem rtjk a klnbsget az l s a halott test kztt. Amg a lelki tudatossgot nem tudjuk elfogadni. Ezek alapveten szksgszer megrtsek kell, hogy legyenek gondolkodsunkban. A llek ltezse s a llekvndorls elfogadsa nem pusztn a hit krdse. rzelmeink s logiknk bizonytkai arra sarkalnak, hogy egyfajta racionlis meggyzdssel s nem vakon, dogmaknt kell elfogadnunk.
|